donderdag 30 december 2010

2010, het jaar van het tegenlicht

2010 begint aardig op zijn eind te lopen dus tijd voor een jaaroverzicht. Fotografisch gezien is het weer een mooi jaar geweest voor mij. Een paar reizen kunnen maken maar ook in Nederland weer mooie foto’s gemaakt. Hoogtepunten waren de reeënbronst en de zeearenden in Noorwegen. Veel tijd en energie in gestoken en het heeft mooie resultaten opgeleverd. Iets minder mooi was de hertenbronst, zowel in Nederland als Engeland viel dit wat tegen maar dat maken we volgend jaar wel weer goed.

Als ik zo door mij foto’s blader zie ik dat ik dit jaar veel foto’s in tegenlicht heb gemaakt. Grutto’s, reeën en arenden, allemaal heb ik ze een keer tussen mij en de zon gehad. Waar ik voorheen eerst heel veel met de zon in mijn rug fotografeerde ben ik dit jaar juist veel meer tegen de zon in gaan fotograferen. Niet dat de eerste optie niet mooi is maar tegen de zon in kan ook heel mooi zijn.

Om het tegenlicht jaar helemaal mooi af te sluiten won ik ook nog eens bij VNF Apeldoorn de eerste en tweede prijs van het thema “tegenlicht” (zie vorige blog). Ja, mooier kan toch niet.

Voor 2011 ook weer van alles van plan. Weer naar Noorwegen, weer in de winter om nu hopelijk wel een steenarend goed voor de lens te krijgen, en weer naar Engeland ditmaal naar de Shetlandeilanden. Ik heb er erg veel zin in en hopelijk levert het me weer wat mooi fotomateriaal op.

Dan wens ik iedereen alvast een heel goed en fotorijk 2011!!!

Rene















Geen opmerkingen:

Een reactie posten